@inproceedings{oai:kutarr.kochi-tech.ac.jp:00000742, author = {畠中, 紀行 and 植田, 和憲}, book = {情報処理学会シンポジウムシリーズ}, issue = {9}, month = {Sep}, note = {本研究では、P2P ネットワークモデルのオンラインゲームにおけるスーパーノードの選択方法についての指針を与える。P2P ネットワークモデルのオンラインゲームでは、スーパーノードを選択する際に各ノードの性能として処理能力や回線速度、信頼性など複数の要素を調査した上で決定することが望ましいが、それぞれの要素について性能を調査できたとしても、複数の要素を単純に比較することはできない。そこで、基準点を設けたうえで各要素について定量化し、比較することで、複数の要素を考慮したスーパーノードを選択する手法を提案する。 \nOn online game systems based on P2P network model, supernodes are assigned transactions of the games. Although, system administrators of such P2P online game systems should consider performance and adequacy of peers which would be selected as supernodes of the systems, it is impossible to consider those factors with the same criterion. We therefore propose a new method to select nodes which are regarded as supernodes on these online game systems.}, pages = {85--90}, publisher = {情報処理学会}, title = {P2Pモデルのオンラインゲームにおける複数要素を考慮したスーパーノードの選択手法}, volume = {2009}, year = {2009} }