WEKO3
アイテム
外国語教育におけるReading Workshop導入の試み
http://hdl.handle.net/10173/539
http://hdl.handle.net/10173/539142465f3-1749-4524-a006-8d28e5e06304
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
rb7_143-151.pdf (892.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-09-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 外国語教育におけるReading Workshop導入の試み | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
長﨑, 政浩
× 長﨑, 政浩 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4082 | |||||
姓名 | Nagasaki, Masahiro | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 米国の国語教育で実施されてきたリーディング・ワークショップは、学習者をより良い読み手に育てることに効果をあげている。この手法を外国語教育に導入した場合、同様の成果をあげることができるのか。日本の高等学校で英語の授業に、リーディング・ワークショップの手法を導入し、その効果を検証した。英語を読む量が増え、読む力に一定の向上が見られたが、リーディング・ワークショップのもつ特長が実現されたかどうかの検証が、課題として残された。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A reading workshop has gained popularity among L1 language teachers chiefly in US. This approach is said to help students to develop into effective and lifelong readers. This study examines the applicability of the reading workshop to the EFL reading classrooms. The classroom study was implemented in a Japanese senior high school. The results indicate that the students read more books, and that their reading speed increased significantly. However, some advantages of reading workshop approach remain to be examined. | |||||
書誌情報 |
高知工科大学紀要 巻 7, 号 1, p. 143-151, 発行日 2010-07-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-4842 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11954573 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Introducing Reading Workshop to EFL Classrooms | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 高知工科大学 |